Adidas podepsal McIlroye, pak TaylorMade prodal za 10 miliard

TaylorMade

Kolem společnosti TaylorMade se v tomto týdnu udály hned dvě zásadní věci. Nejprve výrobce golfového vybavení získal novou tvář v podobě Roryho McIlroye, aby byl jen o den později prodán Adidasem soukromé firmě KPS Captial Partners. Za neuvěřitelné peníze.

Otázkou je, zda hodnotu TaylorMade ještě stihl zvednou podpis dlouholetého kontraktu s McIlroyem, který za něj měl vyinkasovat rovných 100 milionů dolarů, v přepočtu necelé 2,5 miliardy korun.

Je totiž jasné, že prodej tak velké společnosti se nepřipravuje pár hodin, ale několik měsíců. Vždyť Adidas, který s TaylorMade spolupracoval přes 20 let a v posledních letech ho i vlastnil, nabídl svou golfovou značku k prodeji už loni v květnu. Od té doby hledal kupce.

Vše pak mělo být dohodnuto už koncem minulého roku a prodejní cena, kterou KPS Capital Partners za TaylorMade zaplatili, je ohromující. Má se jednat o 425 000 000 dolarů, tedy kolem 10,5 miliardy korun. Ufff.

"TaylorMade je vůdčí celosvětovou golfovou značkou s neuvěřitelně silnou pozici na trhu," vzkázal v oficiálním prohlášení Kasper Rorstead, CEO adidas AG. "Chtěli bychom poděkovat všem zaměstnancům TaylorMade ze jejích přínos naší firmě a popřát jim úspěšnou budoucnost s jejich novým majitelem," dodal.

Společně s TaylorMade putovaly k novému majiteli také značky Ashworth a Adams. Důvod prodeje pak byl jednoznačný - finance. Zatímco zbytek společnosti Adidas vykázal v loňském prvním čtvrtletí nárůst o 26 procent, golfové aktivity si o procento pohoršily.

"Pro TaylorMade se jedná o začátek nové éry a náš celý manažerský tým je nadšený spojením s KPS v naší další fázi růstu. Budeme pokračovat v rozvoji našich značek a byznysu," věří David Abeles, šéf TaylorMade.

Za KPS se pak vyjádřil jeden z partnerů David Shapiro: "TaylorMade je jednou z prvotřídních světových golfových značek, jejíž produkty dávají jejich uživatelům při hře výhodu. Kombinace této ikonické značky a zkušeností KPS s talentovaným manažerským týmem povede k lepším podnikatelským úspěchům a dalšímu růstu společnosti TaylorMade."

Témata

Souhlas s cookies

Pokud vám nevadí, že pro měření návštěvnosti používáme Google Analytics, zavřete tuto hlášku.

Souhlasím, zavřít potvrzení