Porušil Rahm pravidla? Místo oslav řeší kontroverzi

Jon Rahm

Místo toho, aby se mluvilo o tom, že se tu rodí velký šampion, hovoří se po Irish Open spíše o další kontroverzi a možném konfliktu s pravidly, kterého se dopustil vítěz Jon Rahm ve finálovém kole. Stalo se mu totiž to samé, jako Lexi Thompson na ANA Inspiration.

Thompson za to tvrdě zaplatila, neboť v důsledku penalizací přišla o titul na prvním ženském majoru. Rahm zůstal bez postihu, protože po aféře Thompson byla pravidla změkčena. Ne každý s tím ale souhlasí.

Španěl, který vyhrál o šest ran, byl na 13. odpališti informován o možném trestu za porušení pravidel, kterého se měl dopustit na šestém greenu. Opakované záběry potvrdily, že markovátko položil vedle míčku. Když míček vracel, položil ho za markovátko.

Po rozhovoru s Andym McFeem na 13. jamce, hlavním rozhodčím European Tour, nebyl Rahm penalizován dvěma ranami. McFee uvedl, že rozdíl mezi původní polohou míčku a místem, kde Rahm míček položil zpět, byl jen "milimetrový", a Španěl tak provedl oprávněný úsudek.

Někteří odborníci si ale myslí něco jiného a s tímto rozhodnutím polemizují, či ho dokonce odmítají.

"Integrita turnaje byla jistě ohrožena. Dynamika soutěže se této interpretace pravidel zásadně změnila a podle mě to byla špatná intepretace," uvedl Brandel Chamblee, analytik Golf Channelu.

"Andy McFee má určitě skvělou pověst, jak měří všem spravedlivě, ale myslím si, že tohle bylo špatné rozhodnutí. Tohle nebylo o milimetry. To bylo o několik centimetrů, co byl míček položený vedle. Rahm tak neměl vést o pět ran, ale o tři," domnívá se Chamblee.

Totéž si myslí i Jimmy Walker, Rahmův soupeř na PGA Tour. Svůj nesouhlas s tím, že to Rahmovi prošlo, dal sarkastickou poznámkou směrem k European Tour na svém Twitteru. "Pěkné uplatňování golfových pravidel," rýpnul si a vyvolal i následnou diskusi pod svým příspěvkem.

A jak situaci vysvětloval sám Rahm? Byl si vědom toho, že míček vrátil na nesprávné místo, ale udělal to prý kvůli dráze puttu Daniela Ima, který s ním šel v neděli v posledním flightu turnaje.

"Danielův putt skončil stopu a půl napravo od jamky. Můj následný putt skončil úplně na tom samém místě, takže to, co jsem na greenu označoval, nebyl můj míček, ale Danielovo markovátko. Potom jsem dal svůj míček na stranu, abych urychlil hru," uvedl Rahm.

"Vím, že to někdy vypadá podezřele, ale udělal jsem to vědomě. Odstranil jsem své markovátko, aby nebylo v cestě Danielově puttu. Když jsem vracel na místo svůj míček, myslel jsem si, že to bylo na původní místo."

"Pak přišel Andy na třináctce a řekl mi, že obdržel několik stížností na to, že jsem si vylepšil polohu míčku, nebo tak něco. Nemyslel si, že jsem vrátil míček na původní místo, ale ten rozdíl se mu zdál zanedbatelný. Řekl jsem mu, aby mi dal vědět o případném trestu, že ho budu akceptovat," vyprávěl Rahm.

"Na to mi řekl, že pravidla byla změněna a že tam teď jsou jisté mantinely pro jejich interpretaci. A že on rozhodl takto," uzavřel celou záležitost ze svého pohledu Španěl.

Souhlas s cookies

Pokud vám nevadí, že pro měření návštěvnosti používáme Google Analytics, zavřete tuto hlášku.

Souhlasím, zavřít potvrzení