Jeho míček zasáhl letící list, dostal čtyři trestné rány

Matthew Southgate

Další čtyři trestné rány byly letos uděleny na velmi sledovaném profesionálním turnaji. Tentokrát, na rozdíl od Lexi Thompson, kde se jednalo o značně kontroverzní rozhodnutí, si však za postih mohl hráč sám. Neznal totiž dostatečně dobře pravidla.

Samozřejmě, byla v tom velká porce smůly, ale kdyby se Angličan Matthew Southgate držel pravidel, nemusel si teď drbat hlavu. A co je pro něj možná vůbec nejhorší, hloupá chyba ho může stát zisk karty na PGA Tour.

Vše se událo na třetím ze čtyř turnajů Web.com Tour Finals, kam se Southgate kvalifikoval díky senzačnímu 6. místu z The Open a tím pádem získaným FedEx Cupovým bodům coby nečlen nejvyšší zámořské série.

Angličan prožíval těžké finálové kolo, když byl po čtrnácti jamkách jednu ránu nad par. Na to, co se událo na 15, ale nejspíše nikdy nezapomene.

Po dvou návštěvách roughu na čtyřparu zachraňoval par, když jeho míček na cestě do jamky trefil letící list a vychýlil ho z jeho dráhy. Míček tak skončil napravo za jamkou, načež ho Southgate doklepl do bogey a frustrován pokračoval na další jamku.

Jenže to neměl dělat.

Je zde totiž pravidlo 19-1b, které praví: "Jestliže je hráčův míč po úderu na jamkovišti vychýlen nebo zastaven vnějším vlivem, který se pohybuje, nebo je živý (kromě žížal, červů, hmyzu apod.) nebo se v něm nebo na něm zastaví, rána se ruší. Míč se musí vrátit na původní místo a rána se musí opakovat."

Southgate tak měl míček vrátit na původní místo a zhruba metrový putt do paru zahrát znovu. To ale neudělal a po dohrání za to dostal trest.

Jelikož se vše řešilo až po podepsání skórkarty, dostal dvě trestné rány za hru z nesprávného místa a dvě za podepsání špatného výsledku. Ano, přirovnání k Lexi Thompson a jejímu potrestání na majoru ANA Inspiration je skutečně na místě.

"Pokus Matthewa na greenu už byl v pohybu, když ho zasáhl pohybující se list a putt následně minul jamku. Podle pravidla 19-1 měla být rána zrušena a odehrána znovu. Matthew ale následně doklepl svůj putt a pokračoval ve svém kole. Turnajová komise byla na situaci upozorněna poté, co Matthew podepsal skórkartu, ale před koncem turnaje," stojí na Twitteru Web.com Tour. 

Kdyby skončilo pouze o čtyř trestných ran, ještě by to možná Southgate zkousnul. Ale očividně otřesený Angličan se s kolem rozloučil bogey na sedmnáctce, a dokonce tripláčem na osmnáctce, což i s trestem znamenalo kolo za 79 ran (+9).

Kvůli tomu si na předposledním turnaji Finals pohorši na dělené 64. místo a v celkovém pořadí vyvrcholení druhé nejvyšší zámořské série klesl z devátého na 20. pozici. Po posledním turnaji, kterým je Web.com Tour Championship v tomto týdnu, kartu získá 25 nejlepších.

Southgate se tak sám dostal zbytečně do těžší pozice. 

Souhlas s cookies

Pokud vám nevadí, že pro měření návštěvnosti používáme Google Analytics, zavřete tuto hlášku.

Souhlasím, zavřít potvrzení