Spieth přišel na Presidents Cupu o jamku, i přes protest soupeřů

Jordan Spieth

Zatímco páteční trest pro Anirbana Lahiriho za cvičný švih z bunkeru se dal naprosto pochopit, nad sobotní diskvalifikací Jordana Spietha z jedné jamky během odpoledních fourballů už zůstává rozum stát. Proti trestu dokonce protestovali i jeho soupeři.

Co se stalo? Fourball čtveřice Spieth, Reed - Day, Oosthuizen byl po jedenácti jamkách nerozhodný. Na dvanáctce se ale začaly dít věci. Day už zahrál birdie a Oosthuizen se chystal na svůj eagle putt zpoza greenu, který svým driverem přestřelil.

Birdie putt z necelých čtyř metrů pak ještě čekal také na Spietha, který mohl jamku, v případě, že by Oosthuizen svůj pokus do eaglu neproměnil, vypůlit. Jenže se k němu nedostal, z jamky byl totiž diskvalifikován. Proč?

Oosthuizen totiž svůj agresivní putt výrazně přehrál a míček směřoval směrem do vody. Asi určitě by do ní nedojel, ale i tak ho Spieth několik metrů za jamkou zastavil, zvedl ze země a hodil zpátky soupeři s tím, že se chtěl připravovat na svůj putt do birdie.

Tím však porušil základní pravidlo 1-2, které praví: "Hráč ani nosič nesmí podniknout nic, co by ovlivnilo polohu nebo pohyb míče ve hře, ani změnit fyzické podmínky s úmyslem ovlivnit hru na jamce."

Ano, samozřejmě, pokud se budeme držet striktně litery, Spieth pravidla porušil, za což v jamkovce znamená diskvalifikaci z dané jamky, tedy její ztrátu. Ale opravdu byl zde trest na místě?

Proti potrestání mladého Američana dokonce protestovali přímo na hřišti i jeho soupeři Day s Oosthuizenem. Všichni poukazovali na to, že birdie už mezinárodní dvojice zahrála a o nic tak nešlo, pouze drobné urychlení hry. Nic z toho ale nepomohlo rozhodčího Andy McFeeho obměkčit.

Mezinárodní tým dokonce gentlemansky nabídl svým soupeřům, že jim daruje třináctku, ale to zase Spieth odmítl.

"Omlouvám se za to, že jsem se pokoušel udělat správnou věc," řekl po dohrání sarkasticky Spieth, který se ale na hřišti zdravě naštval a na následujících třech jamkách zahrál dvě birdie. Společně s dalším birdie Reeda to znamenalo otočení zápasu a vítězství 2&1.

Celou situaci nechápal ani kapitán mezinárodního týmu Nick Price: "Byla v tom dobrá vůle a sportovní duch. To pravidlo je na hov**. Skutečně. Je to ostudné, je mi Jordana líto."

Souhlas s cookies

Pokud vám nevadí, že pro měření návštěvnosti používáme Google Analytics, zavřete tuto hlášku.

Souhlasím, zavřít potvrzení