Vyhrála turnaj, ale trofej nedostane. Je jen pro chlapce

Emily Nash

Zdá se, že někde je rovnoprávnost pohlaví ve světě golfu pořád jen prázdným pojmem. Přesvědčila se o tom Emily Nash na střední škole v Massachusetts, kde vyhrála turnaj, ale pohár nedostala. A to prostě jen proto, že je dívka.

Nešťastná událost se stala na Lunenburgh High School. Studentka třetího ročníku vyhrála, alespoň podle leaderboardu, chlapecký turnaj Central Massatchusetts Division 3 v Blissful Meadows Golf Clubu v Uxbridges s náskokem čtyř ran kolem za 75 (+3).

Tak co bylo za problém? Podle pravidel Massachusettské školní atletické asociace nemají dívky, které soutěží v chlapeckých družstvech, nárok účastnit se také individuálních mistrovství.

To znamená, že výsledek Emily Nash se počítal do týmové soutěže, ale její prvenství mezi jednotlivci nebylo uznáno.

"Je to opravdová nespravedlnost, že nebyla vyhlášená jako vítězka," uvedl podle Worcester Telegram & Gazette šéf dobrovolníků Robert Dufresne, který pomáhal turnaj organizovat. Emily a její kouč sice byli o pravidle předem informování, přesto jeho uplatnění vyvolalo kontroverzi.

Nash je členkou chlapeckého týmu proto, že je zkrátka dost dobrá. V posledním turnaji byla dokonce nejlepší.

Individuální trofeje však může sbírat jen mezi dívkami, kde skončila loni třetí v lokálním a čtvrtá ve státním mistrovství.

Oficiální vítěz chlapeckého turnaje Nico Ciolino nabídl Emily svou trofej, ta ji ale odmítla. "My pravidla neděláme, pouze je aplikujeme. Emily je ale dnes tématem dne," nechal se slyšet ředitel turnaje Kevin Riordan

Ten má v plánu pro Nash pořídit speciální pohár, Emily to ale zřejmě nemá za potřebí. Podle všeho vyhraje v životě ještě hodně trofejí, aniž by to kdokoliv zpochybňoval.

Souhlas s cookies

Pokud vám nevadí, že pro měření návštěvnosti používáme Google Analytics, zavřete tuto hlášku.

Souhlasím, zavřít potvrzení