Hodil po kedíkovi cover. Omluvil se, a pak ho propustil

Rhein Gibson

Zámořské golfové prostředí čeří kontroverze, která se ve středu udála na Web.com Tour mezi Rheinem Gibsonem a kedíkem Brandonem Davisem. Vše se odehrálo v závěru turnaje, kdy Gibson bojoval o vítězství, ale nakonec, nejspíš vinou Davise, přišel o 12 000 dolarů.

Gibson potřeboval na 18. jamce turnaje Bahamas Great Abaco Classic zahrát birdie, aby si vynutil play off. Do té doby dělil druhé místo a jedna rána mu chyběla na čelo leaderboardu.

Svůj drive ale zatáhl do překážky u greenu.

Gibsonův caddie Davis údajně zvedl míček ještě předtím, než ho Gibson prohlásil za nehratelný. Porušil tak pravidlo 18-2 a dostal trest jedné rány. Po další ráně televizní kamery zachytily, jak Gibson hodil po Davisovi obal na hůl a odkráčel ke greenu.

Jedna trestná rána navíc (kromě samotného trestu za drop) vyřadila Gibsona definitivně z boje o vítězství.

A nejen to, kvůli dalšímu trestu, který způsobil caddie, klesl Gibson z děleného druhého místa na samostatné třetí a přišel tím tak o 12 000 dolarů (bezmála půl milionu korun).

"Bohužel můj caddie byl zapojen do porušení pravidla 18-2 a způsobil můj pád z druhého na třetí místo. Moje následné chování však nebylo profesionální. Omlouvám se svému caddiemu a všem, kterých se to dotklo," napsal později Gibson na Twitter.

ROZHODČÍ TO VIDĚL JINAK

Přesto však Davise propustil, který se ale začal hájit. Natočil dlouhé video, ve kterém se snažil vysvětlit, proč ze svého pohledu pravidlo neporušil.

"Stalo se přesně toto: Míč byl nehratelný mezi dvěma kameny. Řekl jsem to Gibsonovi. Odpověděl ´Do pr….´, přestal se koukat a odešel směrem k bagu. Rozhodčí shledal míček jako nehratelný. To je fakt," napsal Davis.

Rozhodčí Jim Duncan, který byl na místě, však celou situaci viděl odlišně.

"Na rozdíl od toho, co Brandon řekl, já jsem ten míček nenašel. Jen jsem se otočil k Rheinovi, který se mezitím koukal někam do trávy, a sdělil jsem mu, že se míček našel. Caddie byl v tu chvíli za mými zády. Otočil jsem se, když Davis zvedl míč," řekl ke složité situaci rozhodčí.

"A ještě, než jsem stačil říct slovo, Rhein řekl: ´Hádám, že teď už ten míček hrát nemůžu´," popsal Duncan moment, který byl podle něj rozhodující vzhledem k udělení trestu.

Trest byl tedy udělen podle pravidla 18-2, které hovoří o tom, že pokud caddie pohne míčkem bez svolení hráče, uděluje se jedna trestná rána. Caddie se ale odvolával na pravidlo 26-1/9, které říká, že caddie může zvednout míč, pokud nejsou pochybnosti, nebo je rozumné předpokládat, že hráč prohlásí míček za nehratelný.

Tyto okolnosti ale podle rozhodčího nenastaly. Caddie se mohl hájit, jak chtěl, přesto přišel o místo. A jeho teď už bývalý zaměstnavatel o tučnou částku. Oběma už to nic nevrátí.

Témata

Souhlas s cookies

Pokud vám nevadí, že pro měření návštěvnosti používáme Google Analytics, zavřete tuto hlášku.

Souhlasím, zavřít potvrzení