Zapeklitá golfová otázka. Je míček v jamce, nebo ne?

Míček skoro v jamce

V tomto týdnu se na Instagramu objevila fotka, která vyobrazila situaci, při které by se zapotil nejeden golfista. A to hlavně kvůli tomu, jak by se musel vypořádat s celou situací podle pravidel. Jak jste na tom vy? Co myslíte, je míček už v jamce, nebo ještě ne?

Na fotku uživatele tigerdave1965 upozornila stránka Golfrules_questions, která se, jak už její název napovídá, zabývá netradičními situacemi co se týče golfových pravidel. A tohle je přesně jedna z nich.

Míček na fotce totiž už už zapadá do jamky, ale brání mu v tom malá větvička. Co teď s tím? 

Pokud si myslíte, že po odstranění větvičky a zmizení míčku v jamce se můžete radovat, že jste jamku právě dohráli, musíme vás zklamat.

Podle pravidel vás totiž čeká ještě jeden putt.

Na greenu je sice možné volné přírodní předměty beztrestně odstranit (pravidlo 23-1), pokud se ale míček pohne, musí se umístit na stejné místo.

A jelikož to v tomto případě pravděpodobně nebude možné, jelikož míček by se vždy pohnul, je daným místem nejbližší možné místo ne blíže jamce (pravidlo 20-3d), tedy její samotný okraj.

Aktualizováno

Během pátku se k celé situaci vyjádřila také R&A, která podobný případ řešila před 30 lety a rozhodla tak, že jelikož není možné umístit míček na původní místo, musí se postupovat podle pravidla 1-4 - "Jestliže sporný případ nelze rozhodnout podle Pravidel, mělo by se rozhodnout podle práva slušnosti." A míček tedy je v jamce!

Témata

Souhlas s cookies

Pokud vám nevadí, že pro měření návštěvnosti používáme Google Analytics, zavřete tuto hlášku.

Souhlasím, zavřít potvrzení