Mickelson opět porušil pravidla, za co dostal 2 trestné rány?

Phil Mickelson

Phil Mickelson v posledních měsících neplní novinové titulky ani tak svými skvělými výkony, jako spíš pravidlovými přestupky. Zatímco na US Open dostal dvě trestné rány záměrně, tentokrát to byla na hřišti Old White TPC pouze hloupá a vlastně nepochopitelná chyba.

Asi netřeba připomínat, co Lefty provedl na své 48. narozeniny v Shinnecock Hills. Z frustrace zahrál na greenu pohybující se míček, aby mu neodjel z greenu. Naštval tím hodně lidí, kteří volali po jeho diskvalifikaci. S odstupem několika dní se za své chování omluvil.

Tentokrát jeho zkrat nevyvolává tolik emocí, ale četnost nechápajících pohybů hlavy je možná podobná. Mickelson si navíc před odehráním rány sám nebyl jistý, zda pravidla neporušil, přesto do míčku udeřil, a pak už pouze musel přijmout trest. Co se vlastně stalo?

Mickelson během finálového kola turnaje v Greenbrieru natýčkoval na čtyřparové sedmičce svůj míček, když si všiml, že přímo před ním trčí trs vysoké trávy. Místo přetýčkování se však rozhodl trávu přišlápnout.

A to pochopitelně neměl dělat.

"Nejsem si jistý, jestli to, co jsem udělal, je povolené," řekl okamžitě směrem ke svému flightu. Dostalo se mu ale odpovědi, že asi ano a sám Mickelson si to nahlas potvrdil. "Někoho se ale zeptám," řekl ještě, než se postavil k míčku a poslal ho na fairway.

Je trochu nepochopitelné, proč se na to rozhodčích nezeptal v tu chvíli, nebo proč rovnou neudělal to, co následně rozhodčím sám řekl, že měl udělat. Tedy přetýčkovat míček na jiné místo na odpališti.

"Mám na vás otázku. Byl jsem na odpališti a chtěl jsem zahrát velmi nízkou ránu. Před odpalištěm ale byl trs trávy, tak jsem ho přišlápl, než jsem zahrál ránu. Byl to přestupek?" zeptal se o chvíli později jednoho z rozhodčích, když šel ke svému míčku.

Ten měl okamžitě jasno, i když si to ještě potvrdil s kolegy: "Nechte mě to ještě probrat s výborem, ale bohužel si myslím, že tomu tak bude."

"Vylepšil jste si svou pozici ve směru hry," oznámil rozhodčí po chvilce Mickelsonovi, který pochopil svou chybu a hned přišel s východiskem, které by ho případně zachránilo: "Měl jsem tedy zvednout své týčko a dát ho na stranu, kde by to neovlivňovalo mou ránu, pak bych byl v pohodě?"

"V tom by nebyl žádný problém," potvrdil mu rozhodčí.

To už ale bylo pozdě, a tak se Mickelson musel smířit s dvěma trestnými ranami za porušení pravidla 13-2, které se týká zlepšení polohy míče, prostoru zamýšleného postoje nebo švihu nebo směru hry.

Po dohrání Lefty přiznal, že si chtěl vyzkoušet nízkou ránu železem, které bude často potřebovat v následujících dvou týdnech ve Skotsku, kde se nejprve zúčastní Scottish Open a poté také The Open v Carnoustie.

"Moc jsem v tu chvíli nedával pozor a nemyslel," nevymlouval se na nic Mickelson, který kvůli trestným ranám zahrál na 7 double bogey. A jelikož na poslední jamce zahrál dokonce tripláče, rozloučil se s turnajem kolem za 74 ran (+4) a se skóre -1 obsadil dělenou 65. příčku. Vyhrál Kevin Na.

Souhlas s cookies

Pokud vám nevadí, že pro měření návštěvnosti používáme Google Analytics, zavřete tuto hlášku.

Souhlasím, zavřít potvrzení