Angličan přišel o finále Q-School. Dostal facku od pravidel

Gian-Marco Petrozzi

Gian-Marco Petrozzi dostal tvrdý direkt od Pravidel golfu. V pondělí 20 minut po podepsání skórkarty na závěr druhé fáze kvalifikace na European Tour zjistil, že dostal trest dvou ran. Radost nad tím, že mohl bojovat o pozici náhradníka pro poslední fázi, byla rázem pryč.

Jednadvacetiletý Angličan v pondělí o svou šanci na kartu na European Tour bojoval opravdu tvrdě. Na druhé jamce v Las Colinas zahrál dokonce eso. Na posledních šesti jamkách zahrál pět birdie a zapsal 65 ran.

O jedinou ránu si sice nezajistil přímý postup do finálové části, do které z Las Colinas postoupili hráči z TOP 19, ale v dodatečném play off si mohl Petrozzi uhrál aspoň náhradnické místo. S ním by měl velkou šanci, že si nakonec Final Stage v Lumine zahraje.

Když se ale za chvíli dozvěděl o svém trestu, a hlavně o důvodu, proč jej obdržel, zůstal v šoku. Nechtěně si totiž vylepšil pozici ve směru hry, když uhrabal své stopy v bunkeru u greenu, skrz který prošel, aby si odkrokoval vzdálenost k jamce. Jeho míček přitom ležel před bunkerem.

Pravidla jsou ale neúprosná, i toto se považuje za jejich porušení. "Dnes jsem dostal tvrdou lekci," napsal pak Petrozzi na Twitter, kde vysvětloval, co se stalo a proč se jeho skóre změnilo z -6 na -4.

"Dostal jsem dvě rány za to, že jsem si odkrokoval vzdálenost skrz bunker. Pak jsem v něm uhrabal své stopy, vrátil se zpět k míčku a odehrál ho na green. Nevědomky jsem tak udělal chybu, která se klasifikuje jako zlepšení pozice ve směru hry," napsal Petrozzi.

Poděkoval také všem, kteří mu vyjádřili podporu. Jeho šance uhrát si letos v Q-School kartu na European Tour jsou však nenávratně pryč.

Témata

Souhlas s cookies

Pokud vám nevadí, že pro měření návštěvnosti používáme Google Analytics, zavřete tuto hlášku.

Souhlasím, zavřít potvrzení