Woods trefil míček dvakrát, ale trest nedostal. Díky pravidlům

Tiger Woods

Stát se to za měsíc a jeden den, nikdo by to neřešil. Ale jelikož bylo v pátek 30. listopadu 2018, byla jedna rána Tigera Woodse během 2. kola Hero World Challenge pod velkým drobnohledem. Během úderu totiž míček zasáhl dvakrát, trest ale nakonec hostitel akce nedostal.

Co se stalo? Woods na své poslední jamce dne vyhodil svůj drive 5-dřevem přímo do křoví, odkud se zdálo, že vůbec nebude moci hrát. On se ale rozhodl míček alespoň vyklepnout do lepšího místa, než dropovat nehratelnou pozici, a tak poklekl a železem praštil do míčku.

Jamku nezachránil, ani svou třetí ranou se nedostal na green a bylo z toho double bogey a pohoršení o dvě rány na konečné skóre 69 (-2). S celkem třemi ranami pod par je Woods v polovině turnaje na předposledním děleném 14. místě v 18členném startovním poli.

Jenže to nebylo vše.

Okamžitě se totiž vyrojily spekulace, zda náhodou Woods nezasáhl svůj míček během druhé rány na osmnáctce dvakrát.

Než tak následně podepsal skórkartu, strávil s rozhodčími 25 minut. Poté ale mohl odejít alespoň s částečně dobrým pocitem, žádná další rána mu ve 2. kole připsána nebyla. I když se míčku přeci jen dvakrát dotknul...

"Neměl jsem pocit, že bych míček zasáhl dvakrát," přiznal poté Woods novinářům a prozradil, proč nakonec nebyl penalizován, přestože zpomalený záběr televizní kamery odhalil, že ke dvojdoteku skutečně došlo: "U zpomaleného záběru ve vysokém rozlišení můžete vidět, že hlava hole míček zasáhla dvakrát, ale zde trest není."

Důvodem je právě to, že za normálních okolností by si toho nikdo nemohl všimnout. A tak jsou pravidla v tomto případě už nyní benevolentní, aby se golf vyvaroval trapných situací, jaké v minulosti občas nastaly.

"Když to hodně zpomalíte na televizi s ultra vysokým rozlišením, můžete vidět, že míček na chvíli zůstal na hlavě hole a vypadá to, že byl trefen dvakrát. Ale to on nemůže vědět," potvrdil Woodsova slova Mark Russell, který má na PGA Tour na starosti mimo jiné právě pravidla.

Proto bylo v dubnu minulého roku přidáno pravidlo s označením 34-3/10: "V této době zpomalených záběrů s vysokým rozlišením máme to pravidlo (34-3/10 - omezení využívání videa). Zjednodušeně praví, že pokud hráč neví, že něco udělal, a jediný způsob, jak mu to můžete dokázat, je použití technologie slow motion, je zproštěn trestu."

Od příštího roku už ale ani toto pravidlo v tomto konkrétním případě nebude muset být využíváno. Podle nové verze golfových pravidel, která začne platit 1. ledna 2019, už nebude trest za dvojdotek u golfové rány. Vždy tak bude započítána pouze jedna rána.

Souhlas s cookies

Pokud vám nevadí, že pro měření návštěvnosti používáme Google Analytics, zavřete tuto hlášku.

Souhlasím, zavřít potvrzení