Kuchar a Garcia se usmířili. Po jamkovce to řekli světu ve videu

Sergio Garcia a Matt Kuchar

Dva dny po kontroverzním momentu ve čtvrtfinále jamkovky v Austinu se jeho protagonisté Sergio Garcia a Matt Kuchar opět potkali, aby světu ve videu oznámili, že vyčistili vzduch. Co se vlastně v sobotu na sedmé jamce mezi nimi událo?

Garcia nedal putt do paru. Jenže vzápětí dal lip out z doklepávky ještě předtím, než mu putt Kuchar stihl přiznat. Garcia jamku prohrál a následně se mezi oběma hráči rozhořela dlouhá diskuse, která se táhla po několik dalších jamek.

Kuchar stál v onom momentu na druhé straně greenu necelých deset metrů od Garcii a nijak mu nenaznačil, že mu putt dává. Nepokynul, nemrknul, nedal palec nahoru, což jsou všeobecně uznávaná gesta, kterými se dává najevo přiznání puttu soupeři.

Pokud by totiž Španěl neodehrál svůj míček a nechal si svůj putt přiznat, zapsali by oba hráči na tříparové sedmičce bogey a jamku by vypůlili. Jenže Kuchar v momentě, kdy se obvykle soupeři putt přiznává, nic neřekl ani nenaznačil.

"Když jsem se znovu podíval, viděl jsem, že nedal další putt. Řekl jsem mu: 'Sergio, nic jsem neřekl (ohledně uznání puttu). Nejsem si jistý, jak tohle funguje.' Nechtěl jsem, aby se z toho stal problém," vysvětloval Kuchar v sobotu po souboji.

Jenže problém se z toho stal. Do Kuchara, ale i do Garcii se pustili fanoušci na sociálních sítích. Američan už u nich má velký škraloup ohledně nedávné kontroverze s mexickým kedíkem Davidem Ortizem, kterého si najal na turnaj Mayakoba Golf Classic.

Později vyšlo najevo, že mu po svém vítězství vyplatil jen 5 000 dolarů. Schytal to ze všech stran a tak spíš pod tíhou okolností, než že by ho hryzalo svědomí, přihodil ještě jednu nulu a omluvil se. Proto teď nepotřebovat žádný další incident, který by ho stavěl do špatného světla.

To ani Garcia, který si nedávno v Saudské Arábii na European Tour vybíjel svůj vztek na hřišti, když poničil pět greenů a byl následně diskvalifikován.

Nyní se situace zdála zamotaná a hráči si dlouze vysvětlovali své postoje a pohled na věc. Garcia dokonce nabízel Kucharovi, aby si vzal následující jamku. Ten to odmítl, stejně jako jiná možná řešení. Nakonec to dopadlo podle pravidel nejlépe, jak mělo. Sedmou jamku vyhrál Kuchar.

"Věděl, že udělal chybu," řekl Američan už v sobotu a v pondělí pak pokračoval, když ve videu umístěném na Twitter povídal. "Chci říct, že Sergio se zachoval extrémně správně. Když minul ten putt a šli jsme ze sedmičky, řekl mi: 'Víš co, nedal jsem ho, je to tvoje jamka.'"

A pak Kuchar pokračoval. "Řekl jsem mu, že se cítím špatně a že nikdy nechci vyhrávat takhle formálně."

"Věděl jsem, že to byla má chyba. Nedal jsem mu dost času na to, aby mi ten putt přiznal, přestože jsme měli v hlavě, že by to tak mělo být, protože ten putt už byl velmi krátký. Ale byl jsem to já, kdo udělal chybu a on bohužel nevěděl, jak se s celou situací vyrovnat. Ale už je to v pořádku a vyříkali jsme si to," povídal Garcia.

"Koneckonců, byl to skvělý zápas. Hrál lépe než já a porazil mě, takže je to jednoduché," pravil Garcia. "Nemusíme na to vrhat žádný stín," dodal Kuchar, který na jamkovce prohrál až ve finále s Kevinem Kisnerem.

Souhlas s cookies

Pokud vám nevadí, že pro měření návštěvnosti používáme Google Analytics, zavřete tuto hlášku.

Souhlasím, zavřít potvrzení