Prague Golf Card za sebou má první rok. Jaký byl a co chystá nového?

Černý Most

Ambiciózní projekt pěti golfových hřišť z Prahy a okolí za sebou má první rok fungování. Prague Golf Card se podařilo v českém golfovém prostředí uchytit, i když zatím možná nenaplnila naplno očekávání všech zúčastněných. I proto přichází pro rok 2020 s řadou změn.

Zástupci golfových hřišť na Černém Mostě, Zbraslavi, v Pyšelích, Beřovicích a Mstěticích se před právě končící sezonu rozhodli definitivně vypovědět smlouvu virtuálním klubům a představili vlastní produkt, kterým chtěli hráče pobídnout k návštěvě jejich osmnáctky.

K tomu má sloužit speciální karta, která nabízí sedm fíček za cenu kolem sedmi tisíc. Výrazně pod ní se pohybuje nabídka pro pondělí až čtvrtek, lehce nad ní pak pro pátek a víkendové dny. Uspěla?

"Musíme zcela upřímně přiznat, že samotné prodeje karty nesplnily naše neskromná očekávání, které jsem si dali na začátku sezóny. To je taktéž jeden z důvodů, proč se snažíme kartu modifikovat a více otevřít a zatraktivnit hráčům," nezastírá Jana Nevrklová, manažerka golfového resortu Black Bridge.

Jedním slovem ale dodává, že se na všechno nelze po prvním roce dívat pouze skrze čísla prodeje. Velmi si pochvaluje navázanou spolupráci s ostatními čtyřmi resorty, kterou vyzdvihuje i Jiří Novosad z Lorety Pyšely.

"Všech pět hřišť si vyzkoušelo, že spolu v rámci projektu Prague Golf Card dokáží efektivně komunikovat. To dává PGC dobrou šanci k dlouhodobému rozvoji. Největším úspěchem tedy je, že projekt neskončil po první sezóně. Naopak jsme načerpali řadu podnětů od prvních držitelů karet, kterých bylo v řádu stovek, i od golfistů v našem okolí a PGC pro rok 2020 bude pro hráče o poznání lákavější," slibuje Novosad.

Podobně jako jeho dva kolegové vidí první rok fungování projektu prezident zbraslavského hřiště Michal Vlček: "Na jedné straně celý rok vnímám jako nenaplněnou ambici, která nás vybízí k další práci s tímto produktem. Na druhé straně jako nastartování paralelních spoluprací a synergických přesahů, které dříve nebyly úplně standardním jevem ve vztazích mezi hřišti."

Pravdou je, že spolupráce mezi českými hřišti není až tak obvyklá. Někde sice fungují lokální "passy", zatím ale spíše potichu, nebo směrem ven za české hranice. K domácím hráčům hřiště většinou komunikují čistě za sebe, někdy dokonce negativně vůči svým konkurentům.

U hřišť spolupracujících v rámci Prague Golf Card ale nyní probíhá proces naprosto opačný, jak potvrzuje také manažer beřovického resortu Petr Přibyl: "Za naprosto jedinečný považuji druhotný přínos vzájemné spolupráce, díky které jsme schopni si vyměňovat znalosti a zkušenosti pro všechny naše činnosti. Můžeme tak řešit vzájemné synergie a vytvářet nové obchodní příležitosti, třeba na zahraničních trzích. Podařilo se nám vytvořit zajímavý incomingový produkt, který na zahraničních veletrzích cestovního ruchu reálně dokážeme společně a efektivně nabízet díky finančně výhodnému sdílení nákladů."

Ale zpět k domácímu prostředí, na které bylo s PGC původně cíleno. To sice nezareagovalo na vznik karty tak, jak si zástupci hřišť představovali, ale zároveň dalo spoustu podnětů, které podobu nabízené služby výrazně ovlivnily už pro příští sezonu 2020.

"Když jsme na podzim loňského roku s projektem vyšli ven, sledovali jsme reakce hráčů a snažili jsme se jejich postřehy do projektu promítnout tak, abychom dokázali oslovit ještě více golfistů," upozorňuje Jana Nevrklová na to, že důležité bylo od začátku především naslouchat.

A jaké jsou tedy hlavní změny? Nově bude možné kartu sdílet s dalšími hráči, bude tedy přenosná. V rámci jedné pak nebude nutné odehrát minimálně jednu hru na všech pěti hřištích, ale alespoň na třech. A poslední novou výhodou je 20procentní sleva na buggy.

Také ve Mstěticích věří, že Prague Golf Card bude v nadcházející sezoně mnohem úspěšnější. "Už první rok hodnotíme velmi pozitivně. Pět kvalitních hřišť kolem Prahy dalo hlavy dohromady, spojily se a dále mezi sebou neustále komunikují. Základem úspěchu bylo, že jsme na své hřiště nepustili virtuální kluby, které degradují cenovou politiku. Nám se rozrostla členská základna, zvedla se i průměrná cena green fee, což je základ. Náklady na údržbu hřiště totiž stále rostou a jsou to náklady v řádech milionů. Další pozitivní přínos byl, že o víkendu přišel hráč a v těch nejlepších časech, které byly v minulosti blokovány virtuály, zaplatil plnou cenu green fee," říká Jaroslav Kuracina, ředitel mstětického resortu.

Jeho slova podepisuje také Petr Přibyl z Beřovic: "Důležité je, že nastavená obchodní politika pěti spolupracujících hřišť zastavila rostoucí deformaci obchodování s naší vlastní kapacitou pod minimální udržitelnou cenou ze strany třetích subjektů. Přirozeně všichni hledáme cesty pro nabídku výhodných podmínek hry pro golfisty, avšak vždy za takové ceny, které nám umožní dlouhodobě a trvale udržet kvalitu hřišť, od golfistů od nás očekávanou a vyžadovanou."

Souhlas s cookies

Pokud vám nevadí, že pro měření návštěvnosti používáme Google Analytics, zavřete tuto hlášku.

Souhlasím, zavřít potvrzení