Dobré zprávy z Evianu. LET intenzivně hledá cestu z krize

Ladies European Tour

Na probíhajícím závěrečném majoru sezony ve francouzském Evianu se přetřásá i budoucnost Ladies European Tour. Na The Evian Championship je k tomu vhodné prostředí. Turnaj je výkladní skříní jinak v posledních letech upadající nejvyšší ženské evropské túry.

Ta bude mít v neděli večer odehráno pouhých osm turnajů, a to jsou v tom započítány i oba evropské majory, které jsou společné pro LET i LPGA.

To znamená, že čistě Ladies European Tour podniků se zatím uspořádalo pouze šest. Z toho jen dva se konaly v Evropě a to je na konci léta opravdu tristní bilance. Aspoň kosmeticky ji vylepší následující turnaje ve Španělsku a Francii, než se LET na závěr sezony přesune do Asie.

K situaci se v minulých dnech pro GolfExtra.cz v rozhovoru vyjádřila i nejlepší česká profesionálka a členka LET Klára Spilková.

Že se o budoucnosti túry hovoří zrovna v Evianu, je příznačné i v dalších aspektech. Francouzský výrobce minerální vody vstoupil do LET v roce 1994 a postupně se vypracoval v jednoho z nejsilnějších partnerů. Jako hlavní sponzor se pak na počátku tisíciletí zásadním způsobem podílel i na vývoji LET.

Od roku 2013 se původní Evian Masters přejmenoval na současný název a stal se pátým majorem sezóny. Evian tak má eminentní zájem na tom, aby se Ladies European Tour nepropadla ještě do většího bahna, aby naopak svou prestiž opět pozvedla.

První krok už LET udělala. Zbavila se kritizovaného šéfa Ivana Khodabakhshe a místo něj si do čela zvolila dosavadního šéfa představenstva Marka Lichtenheina. S ním přicházejí i velké plány, které jeho ústy na Evianu poprvé zazněly.

"Víme, že LET je atraktivní produkt s impozantním mezinárodním rozměrem. Pomohl zásadně inspirovat a rozvíjet ženský golf," uvedl Lichtenhein.

Předsednictvo LET je ale momentálně hodně zaneprázdněno konsolidací poměrů především na domácí scéně tak, aby zajistilo pro své hráčky dostatek kvalitních turnajů v Evropě,“ prohlásil.

"Chceme vybudovat silné a dlouhodobé spojení s našimi sponzory a promotéry, které by vyhovovaly specifickým potřebám golfu v jednotlivých zemích. V současnosti jednáme také s LPGA a s dalšími obchodními partnery napříč Evropou od Lisabonu po Moskvu, abychom lépe porozuměli potřebám místních trhů," dodal Lichtenhein.

Větší pozornosti se má dostat také oficiální vývojové túře LET, sérii LET Access. Cílem je obě túry více semknout. Větší integrace a dostatečný počet kvalitních turnajů má pomoci hráčkám v rozvoji jejich kariér.

Podle Lichtenheina se aktuálně jedná velice intenzivně. Představenstvo LET bude o výsledcích informovat v následujících týdnech a měsících. Po letošním úpadku, na který se zadělalo již v minulosti, jsou to konečně dobré zprávy.

Souhlas s cookies

Pokud vám nevadí, že pro měření návštěvnosti používáme Google Analytics, zavřete tuto hlášku.

Souhlasím, zavřít potvrzení